Rooster evaluatiecriteria Dig-e-Lab

Nieuws

Algemene criteria van de opleiding:

  • Mogelijkheid om nieuw materiaal in de cursus op te nemen? ja / nee
  • Bereidheid om gegevens te verzamelen
  • Type doelgroep?
    • Werkzoekenden
    • Werknemers in heroriëntatie
    • Werknemers
    • Studenten
  • Algemene kenmerken van de cursisten
    • Leeftijd:
    • Studies:
    • Moedertaal:
  • Aantal deelnemers per opleiding (gemiddeld)?
  • Kennisniveau van de deelnemers (gemiddelde kennis van de cursisten)?
    • Geen kennis
    • Gering
    • Middelgroot
    • Hoog
  • Duur van de opleiding We(e)k(en)
  • In het geval van een blended learning taalcursus, welke instructietaal wordt er gebruikt?
    • Taal 1:
    • Taal 2:
  • Gebruikt materiaal? (ook niet-’technologisch’)
  • Gebruik van een platform? (bv. Moodle)
    • ja / Indien ja, welk?
    • nee
  • In het geval van blended/face-to-face learning, wat is de locatie van de opleiding?
  • Niveau van de opleiding (deeltijds, licentie, master)
  • Aard van de opleiding
  • Type opleiding (proportie)
    • Continue opleiding (%)
    • Basisopleiding (%)
  • Aantal ECTS-punten met betrekking tot de opleiding
  • Opleidingsgedeelte afstandsonderwijs binnen het systeem (%)
  • Opleidingsgedeelte met gebruik van digitale media (%)
  • Opleidingsgedeelte met gebruik van byod (%)
  • Opleidingsgedeelte voor een computerscherm (%)
  • Opleidingsgedeelte buiten het leslokaal (%)
  • Aan- of afwezigheid van een digitale pedagogische begeleider
  • “Aard van de huidige innovatie binnen dit systeem (de drie belangrijkste punten vermelden)”
  • Aard van het verbeteringsproject dat we zouden kunnen begeleiden.

Technische criteria:

  • Ondersteuning:
    • Aanwezigheid van multimedia-ondersteuning
      • Video
        • saliency map
        • saliency map na verloop van tijd
        • aanwezigheid van geluid?
        • duur
        • grootte / resolutie
      • Powerpoint
        • # pauze / duur van de pauzes
        • # terugspoelen
        • # vooruitspoelen
        • aanwezigheid van animaties / van video / van geluid
        • tekstverhouding
        • aantal slides / tijdsduur van de slides / gemiddelde tijdsduur
        • duur van de opleiding
        • (tijds)lokalisatie van de pauzes / van de terugspoelmomenten / van de vooruitspoelmomenten
        • # menu verlaten
      • webcam
        • cursist voor het scherm?
        • naar waar kijkt de cursist?
        • kijkt de cursist naar het scherm?
        • is het de cursist die voor het scherm zit?
        • Scherm opsplitsen in gelijke zones?
        • Scherm intelligent opsplitsen?
        • Videokaart? Welke granulariteit?
    • Aanwezigheid van platte tekst
    • Andere modaliteit
  • Interactiemogelijkhe(i)d(en)
    • Muis (Video vooruit- / achteruitspoelen bijvoorbeeld)
    • Berichten / chat
    • Mondelinge presentatie
      • # vragen / thema van de vragen
      • # antwoorden / thema van de antwoorden
      • (tijds)lokalisatie van de interventies
    • Aanwezigheid van wederzijds hulpsysteem (forums, …)
    • Downloaden / uploaden van inhoud
    • Ander interactiesysteem
  • Ondersteuning:
    • Intelligente ondersteuning (aanbevelingsysteem voor inhoud,…)
    • Aanwezigheid van een quiz
    • Traject van de cursist (betreffende de lopende opleiding)
    • mobiliteitsondersteuning (aanpassing van de inhoud voor smartphone, cursus aangepast in functie van de verplaatsingen van de cursist…)
    • Meertaligheidsondersteuning
    • Type ondersteunde opleiding:
      • Face-to-face,
      • online,
      • gemengd
  • Toegang / Mogelijkheid om de cursist te monitoren:
    • Toegang tot de muis van de gebruiker (bv.: aantal kliks, pauze)
    • Toegang tot het toetsenbord van de gebruiker (bv.: aantal berichten)
    • Toegang tot de webcam van de gebruiker (bv.: monitoring van de aandacht, van de aanwezigheid)
    • Toegang tot de links van het platform (Beheersysteem om activiteiten te traceren)
Back to articles