Gebruik en efficiëntie van audiovisuele input voor L2-woordenschatverwerving

Nieuws

Gebruik en efficiëntie van audiovisuele input voor L2-woordenschatverwerving

Voorstelling van Isabeau Fievez (Kulak) tijdens het tweede internationale colloquium over e-opleiding voor volwassenen en jongvolwassenen (de Universiteit Rijsel I, 21-23/03/2018).

HET GEBRUIK VAN VIDEO’S WINT AAN POPULARITEIT IN HET ONDERWIJS. OP INTERNET ZIJN STEEDS MEER VIDEO’S TE VINDEN OM KIJKERS TE VERMAKEN, MAAR OOK OM HEN IETS BIJ TE LEREN. DOORDAT ER ZOVEEL VIDEO’S BESCHIKBAAR ZIJN, IS ER OOK MEER NOOD AAN VREEMDETALENKENNIS OM DIE VIDEO’S TE BEGRIJPEN. HET IS REEDS BEWEZEN DAT VIDEO’S MET ONDERTITELING KUNNEN BIJDRAGEN TOT WOORDENSCHATVERWERVING. DEZE STUDIE ONDERZOEKT HET EFFECT VAN VIDEO’S OP LANGE TERMIJN (NARROW VIEWING), MET OF ZONDER ONDERTITELING, OP WOORDENSCHATVERWERVING EN LUISTERVAARDIGHEID

Back to articles